Biedronka dowiedziała się czegoś, co powinna wywiesić w każdej witrynie sklepowej

Biedronkę wybiera połowa Polaków. Ranking sklepów 2018 GfK

Na takie dane z utęsknieniem czeka każdy komercyjny biznes. Według badania GfK Shopping Monitor 2018 odsetek nabywców, którzy uważają internet Biedronka za główne położenie zakupów produktów szybko rotujących (FMCG), wzrósł do 47 proc. w 2017 r. z 45 proc. rok wcześniej. To oznacza, iż dyskont jest najważniejszym rodzajem dla połowy Polaków.

"Sieć Biedronka dominuje niezmiennie jako główne miejsce ofert produktów FMCG i przy ostatnich dwóch latach wzrasta odsetek nabywców, którzy traktują tę sieć właśnie w taki sposób (47 proc. w 2017 wobec 45 proc. w 2016 i 44 proc. w 2015)" - odczytujemy w komunikacie.

Biedronkę wybiera połowa Polaków. Dane GfK

Z kolei 7 proc. nabywców wskazuje Kaufland jak miejsce, gdzie wydają najwięcej pieniędzy na artykuły spożywcze i chemiczno-kosmetyczne. Odsetki na rzecz kolejnych czterech sieci, to znaczy Auchan, Lidl, Carrefour i Tesco, są na podobnym poziomie 5-6 proc.. Przy czym w stosunku do ubiegłego roku relatywnie największe wzrosty odnotowały sieci Auchan i Carrefour.

Biorąc pod uwagę wskaźnik konwersji, najwięcej regularnych klientów ma sieć Biedronka. Trzy czwarte nabywców deklarujących komitywa tej sieci odwiedza ją przynajmniej raz na 2-3 tygodnie. Jest wówczas odmienny wynik niż przy przypadku pozostałych sieci, gdzie nabywcy okazjonalni są grupą przeważającą względem nabywców pewnych. Stosunkowo dobry wynik osiągają jeszcze sieci Lidl i Kaufland, gdzie około 25 proc. nabywców znających owe sieci to nabywcy regularni.

55 proc. polskich nabywców wskazuje sklepy dyskontowe jako główne miejsce ofert produktów FMCG. Pozostałe wskazania rozkładają się kolejno dzięki hipermarkety, małe sklepy spożywcze i supermarkety.

Dyskonty w Polsce rządzą. Wartość wciąż gra główną rolę

- Dalsza ekspansja dyskontów i widoczne przenikanie tego formatu do konceptu convenience spośród ofertą produktów świeżych jak i również asortymentem coraz bardziej premium może przyczynić się do dalszego umacniania tego formatu - skomentowała ekspertka GfK po dziale consumer panel & shopper Renata Twardowska, cytowana w komunikacie.

Analiza struktury wartościowej wydatków gospodarstw domowych na artykuły FMCG pod względem dni tygodnia wskazuje, iż 74 proc. wydatków przypada na oferty w dni robocze, a 26 proc. na zakupy weekendowe. Wybierając sklep będący głównym miejscem zakupów, nabywcy kierują się przede wszelkim korzystnymi cenami produktów (51 proc. wskazań), jak także cenami konkretnych artykułów (35 proc. ). Istotne wydaje się także przyzwyczajenie (33 proc. ) oraz obniżki wartości, rabaty i zniżki (33 proc. )" - odczytujemy dalej.

Zobacz również: Potęga Biedronki. Przedsiębiorstwo odsłania dane, które istnieją kluczowe dla jej strategii w Polsce

- Sąsiedztwo sklepu, przyzwyczajenie, miła pomoc, a także wysoka właściwość produktów to mocne witryny małych sklepów spożywczych. Natomiast dyskonty przyciągają nabywców korzystnymi cenami i obniżkami, a supermarkety i hipermarkety, bardziej niż inne formaty sklepów, wybierane są dzięki główne miejsce zakupów ze względu na szeroki asortyment - dodała Twardowska.

Badanie GfK Shopping Monitor 2018 zostało przeprowadzone w listopadzie 2017 roku metodą wywiadów face-to-face CAPI na próbie ludzi odpowiedzialnych za zakupy produktów FMCG do gospodarstwa swojego.

Ceny paliw - Pb95, Pb98, LPG, ON, 11-17 września 2017
banki - prognozy na 2017 rok

Banki - prognozy na 2017 rok

Sektor bankowy wyczekuje trudny rok. Z 1 strony brakuje jasności odnośnie do zmian regulacyjnych, w tym rozwiązań kwestii kredytów walutowych, wymaganych współczynników kapitałowych oraz szczegółów co do wysokości opłat na Bankowy…

Czytać......
arabia Saudyjska. Obligacje kraju zgarnęły 67 mld dol.

Arabia Saudyjska. Obligacje kraju zgarnęły 67 mld dol.

Arabia Saudyjska dzierży powody do radości. Księga popytu na zeszłotygodniową emisję obligacji osiągnęła wartość 67 mld dol., co obrazuje tylko, jak duży apetyt na dług Zatoki Perskiej mają globalni inwestorzy.…

Czytać......