90 proc. Polaków pozytywnie ocenia przepisy wprowadzane za pośrednictwem RODO

Co Polacy sądzą o RODO?

Większość Młodych polaków - bo ponad 80 proc. - pozytywnie mierzy przepisy wprowadzane przez RODO (Rozporządzenie o Ochronie Informacji Osobowych). Tak wynika z raportu KPMG w Naszym narodzie pt. "Zarządzanie doświadczeniami klienta w erze RODO a mianowicie jak Polacy dbają na temat ochronę informacji o samemu? ". Respondenci najbardziej zadowoleni są z możliwości żądania usunięcia danych lub wymagania zaprzestania przetwarzania danych osobowych.

Mimo że Ludzie z polski dzielą się informacjami na temat sobie, swoich zachowaniach, preferencjach i potrzebach, firmy niewystarczająco dobrze zarządzają obszarem doświadczeń klientów. Wysyłane wiadomości handlowe i marketingowe nie dopełniają oczekiwań konsumentów - najpomyślniej oceniono komunikaty otrzymywane od czasu banków, które zaledwie 21 proc. respondentów uznało zbytnio odpowiadające w wysokim stopniu w ich potrzeby.

Główną zachętą do udostępnienia danych empirycznych osobowych dla połowy respondentów są kwestie finansowe - zniżki i rabaty i aspekty związane z doświadczeniami kontrahentów, np. wygoda realizacji działania (37 proc. wskazań) czy dopasowanie, spersonalizowanie oferty i rekomendacji (36 proc. ). Preferowaną przez 81 proc. Polaków formą kontaktu marketingowego jest wiadomość e-mail.

Respondenci badania KPMG po Polsce niemal wszystkie modyfikacje wprowadzone przez RODO widzą jako istotne lub bardzo istotne. Najważniejszą dla Młodych polaków zmianą jest możliwość zażądania usunięcia danych osobowych bądź zaprzestania ich przetwarzania, które jako istotne lub najpotrzebniejsze wskazało 89 proc. ankietowanych.

Co najważniejsze?

Analizując poszczególne wymogi regulacji RODO, jednym z najistotniejszych, z którym przyjdzie się zmierzyć przedsiębiorstwom, wydaje się możliwość żądania przez klientów zresetowania danych osobowych przetwarzanych za pośrednictwem daną firmę. Tego typu prawo może stać się dla konsumentów zachętą do odwiedzenia bardziej zdecydowanych działań przy przypadkach, gdy będą mieli wrażenie, że ich dane osobowe nie są przetwarzane we właściwy ich zdaniem strategia.

Mimo że informacje o życiu prywatnym nie są w opinii Młodych polaków uznawane za szczególnie poufne czy wymagające ochrony, traktowane są przez respondentów w charakterze potencjalnie najbardziej wartościowe dla firm i instytucji (blisko 80% wskazań).

Niezależnie od wieku respondentów nadrzędnym powodem dla udzielenia zgody marketingowej jest możliwość uzyskania zniżek i rabatów a mianowicie bezpośrednio (55 proc. wskazań) lub w programie lojalnościowym (45 proc. wskazań).

Polacy, którzy udzielają zgód na przetwarzanie danych osobowych, najczęściej obawiają się nazbyt agresywnych kontaktów marketingowych (73 proc. wskazań), przekazania danych empirycznych do innych firm (68%) lub wycieku tych danych empirycznych (64 proc. wskazań). Natomiast co ósmy respondent zadeklarował, że padł ofiarą kradzieży danych. Dodatkowo jedna 3 z tych osób poniosła z tego tytułu wymierną stratę.

300 plus i 500 dodatkowo - pieniądze zabezpieczone w budżecie na 2019 r.

300 plus i 500 dodatkowo - pieniądze zabezpieczone w budżecie na 2019 r.

W budżecie projektowanym dzięki 2019 r. są zabezpieczone środki na sztandarowe aplikacje społeczne rządu takie jak 500 plus i "Dobry start", czyli 500 oraz - zapewnił we wtorek szef kancelarii premiera…

Czytać......
10 tys. plus dla rencistów. Szydło zabiera głos

10 tys. plus dla rencistów. Szydło zabiera głos

- Rząd zastanawia się nad rozmaitymi wariantami mającymi zachęcić Polaków do pozostania na branży pracy, a program 10000+ - to jeden wraz z pomysłów - mówiła na konferencji prasowej…

Czytać......