Inea wróci klientom pieniądze po decyzji UOKiK. Bezprawnie pobierała opłaty

Inea - decyzja UOKiK i zwroty pieniędzy dla klientów

Inea zobowiązała się do zaoferowania klientom zwrotu nienależnie naliczonych opłat na skutek decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Na zgłoszenie się po pieniądze obecni klienci firmy mają miesiąc, zaś byli abonenci a mianowicie trzy miesiące.

Inea to operator telekomunikacyjny z Wielkopolski. Postępowanie wobec niego UOKiK wszczął w 2015 roku - chodziło na temat stosowanie "praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów".

Inea stosowała nieuczciwe praktyki

Okazało się, że operator na przełomie lat 2014/2015 dwa razy zmieniał umowy z klientami - podwyższał opłaty zbytnio internet i telewizję, o kwoty rzędu 0, 9-7, 5 zł. Sprawa dotyczyła zarówno kontraktów na okres określony, jak i bezterminowych.

- Konsumenci odzyskają różnicę między wysokością należności obowiązującą przed i według wprowadzeniu modyfikacji – mówi w oficjalnym komunikacie urzędu swoim prezes Marek Niechciał.

Klienci odzyskają pieniądze od momentu Inea

Teraz Inea musi powiadomić wszystkich obecnych klientów o decyzji prezesa UOKiK przez "indywidualnie skierowane komunikaty", zaś byłych - poprzez przekaz na swojej stronie internetowej. Inea ma też mus przekazania informacji o zakresie realizacji zobowiązania w ciągu 8 miesięcy od uprawomocnienia się decyzji.

UOKiK podkreśla do tego, że umowy na czas oznaczony odrzucić powinny być modyfikowane jednostronnie - klient bowiem dzierży prawo do "realizacji umowy na niezmienionych warunkach do końca ustalonego czasu jej obowiązywania". Jak jednak pisze UOKiK:

W związku wraz z tym, że spółka zobowiązała się do zwrotu bezprawnie pobranych opłat, UOKiK przyjął zaproponowane przez Inea rozwikłania, umożliwiające szybkie usunięcie niekorzystnych praktyk.

Urząd zaznaczył, że taka, a nie zaakceptować inna decyzja była realna dzięki dobrej woli spółki, wyrażonej już podczas działania.

Tagi: UOKiK Inea telekomunikacja Komentując korzystasz wraz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Odbiorców. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku są pod adresem https://www.facebook.com/policies

Polecamy

  • Piotr Kuczyński: "Jestem wściekły. Zmieniłem zdanie na temat likwidacji OFE. Na nadal gorsze"

  • Jeśli ktoś spóźnił się wraz ze złożeniem PIT, może unikać kary. Wystarczy czynny żal

REKLAMY Skraj bloku reklamowego

Afera GetBack

  • Trigon TFI zmienia nazwę po aferze GetBacku

  • Afera GetBacku. Gerda Broker próbuje uciec spod topora

  • Afera GetBack. Twórca Altus TFI usłyszał świeże zarzuty

  • Zatrzymano byłego prezesa Idea Banku i kilkunastu pracowników. Rozchodzi o aferę GetBack

Notowanie

Frankowicze. Jakubiak: koszty wynikające zwrotu spreadów są istotne Pieniądze
cukier - spożycie w Polsce

Cukier - spożycie w Polsce

W pierwszym półroczu 2018 r. gospodarstwa domowe na cukier jak i również wyroby cukiernicze wydały przeciętnie ponad 175 zł w osobę, czyli o 5, 4 proc. więcej aniżeli w analogicznym…

Czytać......
co zrobić, kiedy zgubi się kartę z banku?

Co zrobić, kiedy zgubi się kartę z banku?

W czasie wzmożonych przedświątecznych zakupów Związek Instytucji bankowych Polski przypomina zasady cyberbezpieczeństwa. Co zrobić, żeby uchronić się przed oszustami? Gdzie możemy zadzwonić, kiedy zgubimy kartę kredytową? Podpowiadamy. Na początek kilka…

Czytać......
centralny Port Lotniczy - LOT nie potrzebuje nowego lotniska

Centralny Port Lotniczy - LOT nie potrzebuje nowego lotniska

Centralny Port Lotniczy to projekt, który obecnie nie ma żadnych ekonomicznych podstaw a mianowicie powiedział w rozmowie z PAP Jacek Krawczyk, kierownik grupy pracodawców Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego. - Zmarnujemy kilkaset…

Czytać......